torsdag 15 juni 2017





Månadens bild(er)
Förgätmigej i skogen en mycket vacker syn i verkligheten svårt att fånga hur fint det egentligen är men nog märks det att det är försommar alltid så mycket vackert i vår natur.
Den gula Vallmon under vår Gran har även den börjat blomma mycket fin mot den bruna stammen.
Just nu så har vi Häggdoft på vårt torp och det doftar så underbart det sprider sig en doft av sommar jag förknippar den med skolavslutning.
Löjtnantshjärtat gör mig aldrig besviken det blommar varje år i år lite senare än vanligt men det är ändå njutbart.
Rödbläran blommar vid vårt torp och då den blommar så är det sommar . Jag ska plocka mig en bukett av en del sommarblommor i dag och sätta dem i en vas så jag får njuta av dem på nära håll.

Det var mina bidrag i veckans tema Månadens bild i Blommig fredag gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  där får Ni ta del av andras fina månadens  bilder.

Önskar alla en riktigt fin helg







7 kommentarer:

  1. Härlig sommarblommor som verkligen är midsommar för mig. Åtminstone de år våren är lite sen.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Vackra sommarbilder, och förgätmigej är så söt.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Så herlig å ha tilgang til et sjarmerende torp. Der må det være trivelig å være. Ny junidagene. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  4. Det doftar underbart ute i trädgården nu och just häggen är en favorit :)
    Och visst är det mycket vackert nu i vår natur.
    Härlig tid nu.

    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vet precis vad du menar med att det är svårt att visa på bild hur fint det är i verkligheten. Just växter blir gärna bara en röra. Det tycker jag också syns på tv.
    Hoppas du fick ihop en fin bukett och får en trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Härliga sommarblommor, man känner att det alldeles snart är midsommar. Så vackert. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. En bit efter är ni men ni har ju allt det fina framför er! Häggdoft... helt underbar! Hoppas ni får en fin och helt myggfri midsommar!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera