fredag 2 juni 2017





Kan det bli bättre
Är så glad över att mina Dillpioner som jag fick av min väninna har båda klarat vintern och kommer förhoppningsvis bli så här fin. I dessa tider så kan allting bli bättre för vi har haft en kall Maj men nu till veckan så ska det bli en bra förändring och vi kommer att få varmare med upp till 20 grader.
Örträskrosen som nu stått vid vår knut i flera år den är en trogen kamrat och nu dröjer det inte länge förrän den åter blommar och sprider en härlig doft.
Häggen vid vårt torp kommer med sina knoppar även det här året den blir bara bättre och bättre för varje år då den växer och blir större i omfång.Nu snart sprider den åter sin försommardoft.Tiden mellan hägg och Syren har vi fortfarande kvar på grund av den kalla våren men nu börjar vår period av härlig blomning .
En underbart vacker sommaräng det finns även kvar att vila sina ögon på och det är så vackert med Smörblommor och gula Maskrosor.
Temat för veckan är kan det bli bättre som jag tolkat på mitt sätt för just nu så kan allting bli bättre nu när vi äntligen ska få sommarvindar.Gå gärna in på den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  så får Ni ta del av andras tolkningar i dagens tema.

Ha en underbar försommarhelg







6 kommentarer:

  1. En gul sommaräng, vad kan vara bättre än det. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Maskrosor är min mammas favoritblomma :-) Den gör mig glad varje gång jag ser den!
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Tänk att en äng med gula maskrosor kan ge så positiva känslor. Fantastiskt vackert!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Margareta!
    Dillpionen är fin, dotterns har redan blommat över. Så vackra somriga bilder, med röd stuga, hägg och gula fält.
    Ha en fin Pingst/Marika

    SvaraRadera
  5. Virkelig mye fint å hvile øyet på, som dillpeon og søt rose :)
    God pinse!

    SvaraRadera
  6. Dillpionen är fantastisk - hoppas att du får njuta av samma fägring i år!

    SvaraRadera